ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
Tartalom
1. A Vállalkozás adatai 2
2. Megvásárolható termékek köre. 2
3. Rendelési információk. 3
4. Árak. 4
5. A megrendelések feldolgozása, szállítási határidő. 4
6. Fizetési és szállítási feltételek. 5
7. Kellék- és termékszavatosság. 6
8. Jótállás. 6
9. A szavatossági és jótállási igények intézésének rendje. 7
10. Elállás joga. 8
11. Ügyfélszolgálat, panaszkezelés, jogi igények érvényesítése. 8
12. Részleges érvénytelenség, magatartási kódex. 10
13. Adatkezelés. 10
14. Egyéb rendelkezések. 10
Jelen ÁSZF a www.milanodivat.hu domain néven, üzemeltető által (ld. lentebb) nyújtott Webáruház szolgáltatásra terjed ki, és az üzemeltetést végző Vállalkozás (a továbbiakban: Mi, Eladó), valamint a Webáruház vásárlója (a továbbiakban: Ön, vagy vásárló), (a továbbiakban együtt: Felek) jogait és kötelezettségeit, illetve a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos – jogszabályi előírásoknak megfelelő - tudnivalókat szabályozza.
- Vásárló jelen szerződésben: A Webáruházban meghirdetett termékek megvásárlását megrendelés útján kezdeményező természetes személy, aki a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet értelmében fogyasztónak minősül.
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a Webáruházunknak figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
Amennyiben megrendelést kíván leadni, az ÁSZF elfogadásáról kifejezett nyilatkozatot is tennie kell a megrendelés elküldésével egyidejűleg.
Jelen dokumentum magyar nyelven, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. A webáruházban angol, illetve ukrán nyelven is elérhető az ÁSZF, kétség esetén a magyar nyelvű dokumentum az irányadó. A vásárlás feltételeit a magyar jogi rendelkezések alapján határoztuk meg. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül, mely nem kerül iktatásra. A megrendeléskor hatályban lévő ÁSZF tárolt változatát az erre irányuló jogi kötelezettség teljesítése érdekében a szerződés megszűnésétől számított 5 évig őrizzük. A vásárlásról kibocsátott számla adatait a számviteli jogszabályokban előírt ideig őrizzük.
Fenntartjuk a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. A folyamatban lévő vásárlásokra a megrendelés elküldésének időpontjában érvényes ÁSZF az irányadó.
AZ ÁSZF a Webáruház e célra szolgáló menüpontjából is letölthető, illetve nyomtatható, továbbá megtalálható üzlethelyiségünkben.
Az ÁSZF hatályba lépésének napja: 2020. szeptember 9.
1.A Vállalkozás adatai
Cégnév: ADDING NEW INWEST KFT.
Székhely: 1102 Kőrösi Csoma sétány 11. 4/18.
Képviseletében eljár: Zeng Lingyng
Az Eladó üzlete: Centrum Áruház, 4600 Kisvárda, Flórián tér 2.
Cégjegyzékszám: 01-09-968748
Adószám: 23505135-2-42
Nyilv. hatóság: Fővárosi Cégbíróság
Bankszámlaszám: 11744003-20626424-00000000
Számlavezető bank: OTP BANK
Közösségi adószám: HU 23505135
Ügyfélszolgálat/
Telefonszám: 06-30-148-0647 – hívható H-P 8-17.00, szombat 8-13.00
E-mail: milanodivat@gmail.com
Tárhely szolgáltató adatai
Cégnév: BERE-NET Kft.
Székhely: 4611 Jéke, Táncsics u. 8.
Ügyfélszolgálat: 4400 Nyíregyháza, Szent István u. 6.
Ügyfélszolgálati e-mail cím: info@forweb.hu
A Szolgáltató végzi a WEBSHOP karbantartását, továbbá a honlap és az ahhoz kapcsolódó adatok tárolásához szükséges tárhely biztosítását.
Futárszolgálat adatai:
GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.,
e-mail: info@gls-hungary.com,
Cégjegyzékszám: 13-09-111755,
Adószám: 12369410-2-44,
Telefon: +36 1 802 0265, Mobil: +36 20 890-0660
2.Megvásárolható termékek köre
A Webáruházban ruházati termékek, cipők, táskák és divatkiegészítők megvásárlására van lehetőség. Ön termékkategóriák szerint böngészhet a Megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egységárát, egyéb lényeges tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Szívesen válaszolunk a termékkel kapcsolatos kérdéseire ügyfélszolgálati elérhetőségeinken is.
Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.
3.Rendelési információk
Webshopunkban történő rendeléshez a vásárlónak nem kell előzetesen regisztrálnia.
A kívánt terméket, az Ön által kiválasztott mennyiségben helyezze a kosárba, és eldöntheti, hogy tovább folytatja a böngészést, vagy befejezi a megrendelést.
A kosárba helyezett termékek a Webáruházban online vásárolható meg utánvéttel, a GLS futárszolgálat által történő házhozszállítás igénybevételével.
A rendelés menete
A termék fotója, illetve a termékleírás alatt megtalálható a „kosárba teszem” gomb, mely lehetővé teszi a megvásárolni kívánt mennyiség megadását és a termék kosárba helyezését. A kosár tartalmának megtekintésére a Webáruház jobb felső sarkában elhelyezett ikonra történő kattintással van lehetőség.
1. A „Kosárba teszem ikonnal” ellátott gombra kattintva a terméket a Kosárba helyezheti.
2. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „TOVÁBB VÁSÁROLOK” gombot. Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött, akkor ki kell választania a fizetési és a szállítási módot, megadnia a megrendelés teljesítéséhez és a számlázáshoz szükséges adatait. A megrendelését a „MEGRENDELÉS LEADÁSA” gombot megnyomva véglegesítheti.
Miután elküldte megrendelését, a képernyőn megjelenik egy szöveges visszaigazolás.
SIKERES MEGRENDELÉS! felirattal, mely alatt megtalálható a rendelési azonosító. Ezt követően megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza a megrendelés elküldésének sikeres megtörténtét, és a megrendelése részleteit. Amennyiben a képernyőn nem jelenik meg a SIKERES MEGRENDELÉS! és ezt követően nem kap a megrendeléskor megadott e-mail címére a megrendelés rögzítését visszaigazoló levelet, a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, az ügyfélszolgálati elérhetőségeinken.
Az Ön által megadott telefonszámon a megrendelés teljesítésének visszaigazolásához további adategyeztetést kérhetünk annak igazolására, hogy a megrendelést valóban a megrendelőlap kitöltője kérelmezte.
Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott e-mail címére a megrendeléstől számított 48 órán belül küldünk Önnek a Megrendelés megerősítéséről egy visszaigazolást. Az Ön által elküldött megrendelés írásbeli elfogadásával Ön és Vállalkozásunk között a szerződés létrejön. A Megrendelés leadása gomb megnyomásával Önt fizetési kötelezettség terheli, melynek teljesítését a megrendeléskor választott módon köteles végrehajtani.
A megrendeléskor hatályos Általános Szerződési Feltételek PDF formában mentett változatának elérhetőségét a megrendelés megerősítését tartalmazó e-mailben küldjük meg Önnek.
Az adatbeviteli hibák javítása megrendelés során
Önnek a megrendelés elküldését megelőzően lehetősége van megrendelés során bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatók a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). A kötelezően megadandó adatok esetében automata figyelmeztetés történik, ha valamely mező üresen maradt. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
Felelősség a megadott adatok valóságáért
Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatokat pontosan adja meg, hiszen az Ön által megadott adatok alapján készül a számla, illetve a megadott címre végezzük a szállítást. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Ön által hibásan, pontatlanul teljesített adatbevitelből eredő minden kárát és költségét jogosultak vagyunk Önre hárítani. A pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségünket kizárjuk.
4.Árak
A Webáruházban feltüntetett eladási árak, illetve egységárak az általános forgalmi adó összegét tartalmazzák, az esetlegesen felmerülő szállítási költség nem kerül beépítésre az eladási árba, az külön tételként szerepel a megrendelőlapon.
Amennyiben hibás árat tüntettünk fel a termék mellett, a tőlünk elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy – a jogszabályoknak megfelelően - Vállalkozásunk nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben ÖN ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.
Külön csomagolási költséget nem számítunk fel. A szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része, a Szállítás/Fizetés menüpont alatt áttekinthetően megtalálható.
Webáruházunkban időszakonként kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosítunk kupon formájában. Kupon akciók esetén a termék vételárának részben vagy egészben történő megfizetése az internetes felületen a kupon adatainak megadásával is lehetséges. A kupon kódját az érvényességi idején belül be kell írni a megfelelő mezőbe. Egy megrendeléshez csak egy kupon váltható be, a kuponok nem vonhatók össze. A kuponok felhasználási feltételeinek egyéb részleteit az aktuális kupon-akció feltételei tartalmazzák.
5.A megrendelések feldolgozása, szállítási határidő
A megrendelések feldolgozása munkanapokon hétfő/ péntek történik 8.oo – 14.00 óra között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a raktáron lévő termékek esetében a visszaigazolástól számított 3-5 munkanap.
Cégünk nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
6.Fizetési és szállítási feltételek
Fizetési feltételek
- Személyesen történő teljesítés: Üzlethelyiségünkben, a megrendelt termék átvételekor, forintban fizetheti meg a termék vételárát készpénzben.
- Előre utalással történő teljesítés: Az előre utalás választása esetén Önnek a megrendelés megerősítéséről szóló e-mailben díjbekérőt küldünk, mely tartalmazza a Vállalkozás adatait, a bankszámlaszámot, a Számlavezető Pénzintézet nevét, a kedvezményezett nevét, a fizetési határidőt, a rendelésazonosítót, a rendelés részleteit és a fizetendő árat. Utalása bankszámlánkra történő beérkezését követően tudjuk Önnek megkezdeni a szállítást a szállítási határidő szerint.
- Utánvéttel történő teljesítés: A terméket az általunk megbízott futárszolgálat szállítja ki az Ön által megadott címre, ahol a termék, vagy termékek számla szerinti árát a futárnak kell készpénzben vagy bankkártyával kifizetni. Utánvétes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj hozzáadódik.
- A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
Szállítási információk
Önnek lehetősége van arra, hogy a megrendelt termékeket személyesen, üzletünkben vegye át.
Házhozszállítás választása esetén megrendelését a GLS futárszolgálat futárai kézbesítik. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 08-16 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a fent megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják. Amennyiben a kézbesítő az áru átadását nem tudja teljesíteni, értesítést hagy a csomagról. A küldeményről ezután az értesítésen megjelölt telefonszámon lehet érdeklődni. Sikertelen kézbesítés esetén a futárszolgálat az újra egyeztetett időpontban díjmentesen megkísérli a kiszállítást.
Kizárólag abban az esetben rendelje meg utánvéttel a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.
Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén a Vállalkozás ügyfélszolgálati adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Házhoz szállítás díjszabása
- A házhoz szállítás díja futárszolgálattal: 1290,- Ft
- Az utánvét díja: 490 ,-
Amennyiben a termék adatlapján úgy látja, hogy a kiszállítás díjmentes, szállítási költség nem terheli a megrendelését.
Utánvételes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj a rendelés értékéhez hozzáadódik.
15.000 forintot meghaladó vásárlás felett a szállítás és utánvét ingyenes!
7.Termékszavatosság
Ön a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Kellékszavatossági igénye keretében kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogok érvényesítésére már nincs lehetőség.
A Vásárló a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban Ön köteles bizonyítani, a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
8.Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén – választása szerint – az előző pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Az élelmiszerek esetében a minőségmegőrzési időtartam az az időtartam, ameddig az élelmiszer a tulajdonságait helyes tárolási körülmények között megőrzi.
Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.
9.Jótállás
Hibás teljesítés esetén szerződés, vagy jogszabályi előírás alapján a kötelezett a köznyelvben garanciaként ismert fogalommal megegyező jótállásra köteles, amennyiben az Eladó az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre, az ott meghatározottak szerint értékesít.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül.
A jótállással érintett termékről a Vállalkozás jótállási jegyet bocsát ki az alábbi tartalommal:
A vállalkozás adatai (bélyegző) a termék neve, típusa, ára, vásárlás időpontja.
A 3 napon belüli meghibásodás esetén a Vállalkozás a termék cseréjére köteles.
10.A szavatossági és jótállási igények intézésének rendje
Szavatossági igény érvényesítésekor a szerződés megtörténtét a Vásárlónak kell bizonyítania a vásárlást igazoló nyugta vagy számla bemutatásával.
A Vállalkozás a nála bejelentett (e-mailben, vagy postai úton, továbbá szóban előterjesztett) szavatossági vagy jótállási igényről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti
a) a Vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
b) a Vásárló és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
g) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
Amennyiben ez a jegyzőkönyv felvétele időpontjában nem teljesíthető, a Vállalkozásnak 5 napon belül kell megküldenie a Vásárló felé a szavatossági illetve jótállási igény teljesíthetőségéről szóló tájékoztatását.
A vállalkozás a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.
A vállalkozás törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A Vásárló hátrányára nem köthető ki szerződési feltétel, az ilyen kikötés helyébe a vonatkozó jogszabály rendelkezései lépnek.
11.Elállás joga
A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II.26) Korm.rendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak.
Ön a szerződés megkötésének napjától a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napig indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy sérült, szakadt, foltos, koszos, parfüm illatú, púderes, használt terméket nem veszünk vissza. Alsóneműt, fehérneműt, bikinit higiéniai okokból nem veszünk vissza.
A Vállalkozás jogosult a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek megtérítését követelni.
Amennyiben él elállási jogával, úgy ezt a Vállalkozással egyértelmű szóbeli, vagy írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben). A Vállalkozás az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni Önnek. Elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a Vállalkozásnak visszaküldeni. A visszaküldés költsége Önt terheli. Elállási nyilatkozat letölthető a Webáruház külön menüpontjában.
Amennyiben elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles a Vállalkozás az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. Ez alól kivétel, ha Ön olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel jár, és amely a szokásos fuvarozástól eltérő. A Vásárlónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg Ön hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén a Vállalkozás a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a Vállalkozás jogosult a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek megtérítését követelni.
12. Ügyfélszolgálat, panaszkezelés, jogi igények érvényesítése
Vállalkozásunkkal szemben Ön panasszal élhet a székhelyünkre címzett postai küldeményben, az ügyfélszolgálat elektronikus levelezési címére küldött levélben, illetve szóban telefonos ügyfélszolgálati elérhetőségeinken, illetve üzlethelyiségünkben.
A panasz felvételéhez szükséges:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal együtt küldünk meg a vásárló részére. A részünkre írásban beérkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgáljuk és arra érdemi választ adunk. Panaszának esetleges elutasítását indoklással látjuk el.
A panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt őrizzük meg.
Vállalkozásunk törekszik arra, hogy a jogvitáit elsősorban békés úton rendezze.
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.
Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult Békéltető Testülethez is fordulni. A békéltető testület előtti eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testületnél jogosult eljárást kezdeményezni. A békéltető eljárásában a Webáruház üzemeltetője a vonatkozó jogszabály alapján köteles részt venni és együttműködni. A testületek listáját megtalálhatják a www.bekeltetes.hu oldalon. Amennyiben a fogyasztó panaszát vagy minőségi kifogását a webáruház nem, vagy nem a jogszabályoknak megfelelően kezelte, illetve egyéb, a fogyasztói jogot sértő hibát vétett, a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A lakóhely szerint illetékes járási hivatalok listáját és elérhetőségeit a www.jarasinfo.gov.hu oldalon érhetik el. Egyes esetekben (így webáruházakat érintő bizonyos jogsértések esetén is) az eljárást a megyeszékhelyek járási hivatala folytatja le.
A vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetőségei: Budapesti Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10., E-mail cím:bekelteto.testulet@bkik.hu, Fax:06 (1) 488 21 86, Telefon:, 06 (1) 488 21 31
Szerzői jogok
A weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.
13.Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
14.Adatkezelés
Kérjük, olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat, amelyben részletesen ismertetjük az EU Általános Adatvédelmi rendeletének megfelelő adatkezelési gyakorlatunkat, illetve a fogyasztók személyes adatainak védelméhez fűződő jogait és lehetőségeit.
15.Egyéb rendelkezések
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben az alább felsorolt jogszabályok rendelkezései az irányadók:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.évi V. törvény,
- Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (eKertv.)
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv.
- A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. Rendelet
- az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22) Korm rendelet
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet